Ministar trgovine Tomislav Momirović, nakon obilaska maloprodajnog objekta u Valjevu koji posluje u okviru Domaćeg trgovačkog lanca (DTL), izjavio je da akcija „Najbolja cena“ pruža građanima mogućnost da za svoj novac dobiju više – navodno kroz kupovinu kvalitetnijih proizvoda ili kroz značajne uštede. Ipak, ostaje pitanje koliko su te „značajne uštede“ stvarno tako velike i koliko zaista dobijamo kvalitet za svoj novac.
Ministar trgovine Tomislav Momirović je, uz sav entuzijazam, izneo tvrdnje da akcija „Najbolja cena“ nije samo obično sniženje, već dokaz da država radi u interesu svojih građana. Prema njegovim rečima, akcija je odgovor na izazove sa kojima se suočavaju građani, te je predstavljena kao deo šireg napora da se obezbede veće penzije, plate i više novca u kućnom budžetu.
View this post on Instagram
Ipak, dok Momirović izjavljuje da „ne deli prazna obećanja“ i da država „deluje“, mnogi se pitaju koliko su te tvrdnje zaista utemeljene. Da li je „Najbolja cena“ zaista pokazatelj odlučnosti države da zaštiti standard građana ili je to samo još jedan pokušaj da se politički poeni osvoje na populističkim obećanjima?
Kvalitetno vam se najebem majke pic.twitter.com/FKsAu2PsAX
— ALEXA (@alexaalexandar1) September 3, 2024
Kada se spominju omekšivač za veš, deterdžent za posuđe, pelene, i slični proizvodi koji će tokom akcije biti jeftiniji, ne možemo se oteti utisku da su ove ponude samo kap u moru, daleko od sistemskog rešenja za ekonomske izazove sa kojima se građani suočavaju.
I dok Momirović tvrdi da je odgovornost države prema narodu, mnogi skeptici bi mogli primetiti da se ovakvim kampanjama često želi skrenuti pažnja sa suštinskih problema, prikazujući ih kao herojske poteze u borbi protiv inflacije.
Da li su ovi popusti zaista dovoljno snažni da promene standard života ili je to samo još jedan marketinški trik?